Svaigās pirmdienas – salāti, lai uzņemtu enerģiju visai nedēļai!

Dažiem indivīdiem, izdzirdot vai izlasot vārdus “bez gaļas”, šausmās izplešās acis, vēders izbijies sāk kurkstēt un rokas – trīcēt. Bet tas ir tikai nepareizi radies stereotips, ka gaļa ir tieši tā, kas rada sāta sajūtu un vēderu rada paēdušu. Bez-gaļas maltīte pirmdienā nebūt neprasa glaunu recepti, ar dārgām sastāvdaļām un stundām pavadītām virtuvē, vārot un cepot. Dažkārt mēs raizējamies par to, ko likt galdā, ka pavisam aizrmistam, ka viss skaistais slēpjas vienkāršajā. Un ir taču patīkami, dažkārt likt galdā pavisam vienkāršu, taču atsvaidzinošu un veselīgu maltīti. Maltīti, pēc kuras neprasas attaisīt pēdējo bikšu boku un iemalkot Mezym, lai vēders to smaguma sajūtu nezina.

Dažiem lasītājiem varbūt škiet, ka šis raksts būs kārtējais recepšu palags, kurā sīki un smalki jums stāstīšu kā pareizi sagriezt tomātu, kā apgrauzdēt maizi vai sazin ko vēl. He, nebūt ne! Šis raksts jeb īsā un vienkāršā recepte būs paredzēta tiem, kam daba un zaļā domāšana, veslīgs dzīvesveids ir tuvs un svarīgs. Tiesa, šai receptei un maltītei jums vajadzēs visasāko nazi un vislielāko salātu bļodu, kādu vien spējat atrast savos apartamentos. Tad nu, aiziet!

Diemžēl, man nu jūs nāksies apbēdināt. Un apbēdināt tādā ziņā, ka šī recepte nebūt nav recepte. Visupirms, dodieties taisnā ceļā uz savu ledusskapi un saldētavu. Ar vērīgu aci, izskrieniet cauri visiem produktiem un , ja atrodiet kādus no zemāk minētajiem produktiem, droši velciet ārā:

  • cepta sarkanā paprika
  • svaiga paprika
  • burkāni
  • āboli
  • gurķi
  • tomāti
  • avokado
  • dārzeņu pārpalikumi
  • olīves
  • zemesrieksti
  • mandeles
  • cieti vārtītas olas
  • siers
  • saulē kaltēti tomāti
  • pupiņas
  • saulespuķu sēklas

Lai padarītu šo recepti vienkāršāku un visiem saprotamāku, augstāk minētās sastāvdaļas sagrieziet un sasmalciniet pēc savas patikas. Trīstūrīšos, kvadrātiņos vai aplīšos – varat izpausties kā jums tīk. Pēc tam, kad viss sagriezts un sasmalcināts, rūpīgi saberiet un samiksējiet visu milzīgajā salātu bļodā, kuru tik ilgi medijāt savos apartamentos.

Lai salāti smeķētu un garšotu vēl debešķīgāk, šeit būs ieteikums – papildiniet salātus ar dabīgu olīveļļu, nedaudz vinegāra un šķipsniņu jūras sāli. Tiem, kuru vēderiem tīk nedaudz bagātinātāki ēdieni, ieteicams vēl pievienot piparus un oregāno. Un ticiet vai nē – maltīte ir gatava.

Un nē, šī nebūt nebūs tā reize, kad vēl stundām ilgi negribēsiet redzēt ne kripatiņu ēdiena. Dažkārt, šādas vienkāršas un “all in” maltītes ir vislabākais variants, kā atsvaidzināt jūsu garšu kārpiņas un attīrīt organismu. Protams, šādi ēdot katru reizi (kas nebūt nav nepareizi), cipars uz savariem sāks lenām samazināties, taču iekļaujot šādu vienkāršu maltīti divas, trīs reizes nedēļā, uzlabosies ne tikai jūsu gremošanas sistēma, bet arī āda un labsajūta.